Äsja ühe kohaliku külamaja avamisel rääkisin inimesega, kellega tuli vaid nõustuda, et regionaalpoliitika tähendab üldjuhul ääremaade (sealhulgas Kesk-Eesti) väljasuremist ja keskuste (Tallinn) kasvu. Samale asjale on tähelepanu pööranud isegi regionaalminister, kelle meelest põllumajanustoeused hoopis suretavad maaelu!
Mõned aastad tagasi käis Marju Lauristin välja idee, et uus Eesti lennuväli võiks asuda Ardu ja Anna vahel. Ilus utoopia aga TLN lennuväljal on omad piirangud eelkõige risti lisaraja ehitamise võimatuse ja Ülemiste järve näol.
Anna lennuvälja idee juurde toob meid tagasi Rail Baltica uuringu vahearuanne, kui üks TLN-TRT trass, millele küll eriti ei panustata (eelistatakse TLN-PRN), ühtib Kose-Võõbu osas planeeritava TLN-TRT maantee õgvendusega! Tegelikult on Raili trass eeskujuks maanteemeestele, kelle planeering vonkleb raudtee kõrval hirmsasti.
Kui Rail Baltica üle Rapla käiva trassi peatus õigustaks ennast vaid lennujaama olemasolul (Maanteehundi arvamus), siis üle Tartu käiva trassi vahepeatus võiks olla uue rahvusvahelise lennujaama ja boonuseks veel TLN-TRT maanteesõlme peal! Loomuliklt tuleks maantee ja raudtee trassid ühte koridori suruda, see aga vähendaks tunduvalt ka kulusid.
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
No comments:
Post a Comment